Tabung Anak-Anak

Tabung Anak-Anak

Tuesday 20 December 2011

Saya Kekal Sebagai Muslim Sehingga Akhir Hayat Saya - Arif Alfian Rosli

"Arif Alfian Rosli, bekas pelajar perubatan di Ireland yang kontroversi enggan mengulas mengenai berita bahawa dia telah berkahwin dengan seorang lelaki asing. Arif Alfian telah dihubungi oleh media Ireland, IrishTimes.com, tegas menyatakan bahawa dia adalah seorang Islam, tidak memeluk mana-mana agama lain dan akan kekal sebagai seorang Muslim sehingga akhir hayatnya.


“Saya tidak menukar agama lain, apa yang telah dilaporkan adalah amat bertentangan dengan fakta sebenar. Saya dilahirkan sebagai seorang Muslim, saya masih seorang Muslim dan akan kekal sebagai seorang Muslim sehingga saya mati. Tiada apa-apa yang boleh menggoncangkan iman saya, ” katanya kepada media hari ini.
Arif Alfian juga menjelaskan bahawa dia tidak pernah menghubungi ibu bapanya di Malaysia untuk beberapa tahun berikutan salah faham antara mereka, namun dia mengaku bahawa dia kerap menghubungi adik-beradik yang lain.
“Saya mempunyai sedikit salah faham dengan bapa saya pada tahun 2009 … sehingga saya telah dilaporkan hilang, saya masih tidak menghubunginya, tetapi saya sering menghubungi ahli keluarga yang lain,” katanya.
Alfian Arif bapa, Rosli Harun, 56, baru-baru ini meminta bantuan Utusan Malaysia untuk mencari anaknya yang dikatakan ‘hilang’ selepas pencarian mereka buntu.

Untuk memburukkan lagi keadaan, anaknya juga dikatakan telah berkahwin dengan seorang lelaki asing dan beberapa gambar dan video perkahwinan songsang yang diedarkan di internet, termasuk di laman bigayweddingproject.com.
Majlis perkahwinan sesama jantina dipercayai diadakan di sebuah gereja di luar negara dan Alfian Arif lengkap berbaju Melayu hitam. ‘Pasangan’nya dalam usia 30-an lewat memakai sut lengkap hitam yang biasanya dipakai semasa majlis perkahwinan Barat.
Alfian Arif ketika dihubungi oleh media Ireland juga menafikan bahawa beliau telah ‘hilang’ dan menekankan bahawa beliau kini telah berhijrah ke Ireland yang sah di sisi undang-undang.
“Saya tidak hilang. Pihak berkuasa Ireland tahu bahawa saya hidup di negara ini (Ireland) sah di sisi undang-undang. Kedutaan Malaysia juga tahu dan sedar bahawa saya tinggal di sini sah di sisi undang-undang, “katanya.
Selain itu, Alfian Arif juga menjelaskan bahawa dia tidak mahu langsung menarik perhatian masyarakat dan tidak mahu mencetuskan kontroversi atau masalah, terutamanya keluarga di Malaysia.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...