Tabung Anak-Anak

Tabung Anak-Anak

Wednesday 21 December 2011

Sampai bila harus tunduk kepada nafsu ?


Sebenarnya malas nak mengomen, tapi kerana sakit hati dan sedih hati dengan peristiwa yang terjadi dalam negara kita terutama di kalangan islam itu sendiri...sedih baca paper hari ini :- hari - hari ader kes rogol dipaparkan di media. Itu belum kes yang tidak di report kepada polis kerana faktor family dan orang yang tersayang...

 Pelajar diperkosa abang ipar hamil empat bulan setelah diperkosa berkali- kali sejak 5 bulan lepas berlaku di Kuching. Sepatutnya jika ibu bapa teliti, kelakuan pelajar ini ader keganjilan iaitu dia mengelak untuk makan bersama dengan abang ipar sekalipun bersama family. 

 Jangan ingat jika tinggal bersama keluarga sekalipun kita tidak ambil peduli apa yang berlaku kepada ahli keluarga kita. Sekarang macam- macam kes berlaku atok rogol cucu, ayah rogol anak, anak tiri rogol anak tiri, abang rogol adik, mak ada skandal dengan lelaki lain.

 Kalau dah nafsu menguasai diri, ia tidak kira sedara kandung ker, jiran ker, kawan karib ker...Kekadang jika difikirkan tak logik dan tidak diterima akal..sedara sendiri pun sanggup dirogol.. 

 Dan lebih teruk Takkan tak tahu rogol gadis di bawah umur penjara tahap maksimum dikenakan ? Seolah- olah kes rogol sedang membarah dalam masyarakt kita...

 

  kalau nak salahkan orang lain pun tak de gunanya melainkan diri sendiri yang wajib mengawal diri. 

 

 Jangan sekali- kali biarkan nafsu menguasai diri walau sesaat kerana dari sesaat itu lah bakal merosak masa depan kita sendiri. 

 Kerana nikmat yang sekejap ajer, sanggup meringkuk penjara berpuluh- puluh tahun. 

 Kalau sudah tidak mampu menahan nafsu yang bergelora, kawal lah pandangan dan pemikiran dan banyakkan berpuasa... yang rugi kita sendiri, masyakat , negara dan mencemarkan nama islam itu sendiri... fikirlah matang sikit.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...