Tabung Anak-Anak

Tabung Anak-Anak

Tuesday 27 December 2011

Filem Mission Impossible duduki No.1



SALAH satu adegan yang terdapat dalam filem Mission Impossible: Ghost Protocol lakonan Tom Cruise (kiri).


LOS ANGELES - Filem terbaharu lakonan Tom Cruise mengungguli carta box-office pada hujung minggu musim cuti Krismas.
Anggaran kutipan oleh pihak studio kelmarin, filem Mission Impossible: Ghost Protocol lakonan Cruise menduduki tangga No.1 dengan mengutip kutipan tiket sebanyak AS$26.5 juta (RM83.6 juta) melebihi kutipan pada minggu pertama tayangannya.
Filem Sherlock Holmes: A Game of Shadows menduduki tangga kedua pada minggu kedua tayangan dengan kutipan sebanyak AS$17.8 juta (RM56.2 juta).
Filem animasi Alvin and the Chipmunks: Chipwrecked berada pada kedudukan ketiga dengan menjana kutipan tiket sebanyak AS$13.3 juta (RM41.9 juta).
Penampilan artis baharu yang berpotensi gagal menarik perhatian penonton apabila filem lakonan David Fincher dan Daniel Craig, The Girl with the Dragon Tattoo hanya berada pada kedudukan keempat.
Filem tersebut mengutip sebanyak AS$13 juta (RM41 juta).
Filem arahan Steven Spielberg, The Adventures of Tintin berada pada kedudukan kelima dengan mengutip sebanyak AS$9.1 juta (RM28.7 juta).
Berada pada kedudukan keenam ialah filem lakonan Cameron Crowe dan Matt Damon, We Bought a Zoo yang telah mengutip sebanyak AS$7.8 juta (RM24.6 juta). - AP

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...