Tabung Anak-Anak

Tabung Anak-Anak

Monday 19 December 2011

Sekadar berita dari EPL

  1. AVB menggalakkan Fernando Torres yang kurang menyerlah di Chelsea mendapatkan dorongan tunjuk ajar daripada Didier Drogba.
  2.  Sir Alex Ferguson telah memberi amaran kepada Paul Pogba supaya jangan tamakkan keewangan jika tidak mahu menghancurkan masa depannya bersama Manchester United
  3.  Pemain yang pernah dikaitkan dengan Arsenal, Chelsea dan juga Manchester City, Alexandre Pato kini dikhabarkan sudah bersedia untuk dijual oleh AC Milan. Walaupun sebelum ini naib presiden kelab AC Milan, Adriano Galliani telah menafikan yang pemainnya itu akan dijual, tetapi laporan terbaru daripada Sport telah mendedahkan yang setelah kembalinya ,Silvio Berlusconi,iaitu presiden kelab AC Milan, Berlusconi dikatakan sudah bersedia untuk meletakkan Pato dalam senarai pemain untuk dijual untuk mencari dana bagi menambah muka-muka baru di dalam skuadnya pada tahun hadapan.
  4.  Pemain yang menjadi sasaran kelab Chelsea dan Tottenham, Gary Cahill mungkin akan menolak untuk memperbaharui kontraknya bersama dengan Bolton dan dia mungkin akan menjadi agen bebas pada musim panas hadapan. Chelsea yang sebelum ini dilaporkan pernah membuat tawaran sebanyak 7 juta pound untuk pemain itu mungkin akan mendapatkan Cahill dengan status agen bebas yang akan menguntungkan mereka jika pemain itu benar-benar tidak mahu memperbaharui kontraknya di kelab Bolton
  5.  Kenny Dalglish kini dikatakan telah membuat pemantauan terhadap pemain Wolves, Steven Fletcher ketika dia mahu membuat beberapa penambahan pemain di bahagian serangan apabila situasi kini menunjukkan kelab Liverpool kini seperti terlalu mengharapkan Luis Suarez untuk menjaringkan gol buat pasukan
  6.  Harry Redknapp yakin yang kelab Chelsea bimbingan Andre Villas-Boas memiliki mentaliti yang cukup lengkap untuk terus bersaing merebut kejuaraan EPL pada musim ini setelah menewaskan Manchester City pada isnin yang lalu
  7.  Kapten Manchester United, Nemanja Vidic percaya pasukannya akab terus bangkit menjelang krismas nanti dan memberikan cabaran yang serius untuk memenangi EPL pada musim ini kepada pendahulu liga, Manchester City. Pasukan Manchester United sebelum ini telah menunjukkan trek rekod yang amat baik apabila menjelang bulan Disember sejak tahun 2007 apabila statistik telah membuktikan yang pasukan bimbingan Sir Alex Ferguson telah menjadi pasukan yang memungut mata paling banyak daripada mana-mana kelab yang menduduki tempat teratas dalam tempoh itu. Vidic yang hampir pasti akan berada di bangku kecederaan sehingga tamat kempen EPL pada musim depan akibat kecederaan lutut yang serius tetap yakin yang pasukannya akan sekali lagi menunjukkan keupayaan hebat mereka apabila memasuki musim sejuk.
  8.  Tottenham dilaporkan akan membuat tawaran sebanyak £20 juta untuk penyerang Manchester City, Carlos Tevez.
  9.  Chelsea kini sedang menumpukan usaha untuk mendapatkan penyerang Real Madrid, Gonzalo Higuain dengan tawaran £30 juta selepas AC Milan menafikan akan melepaskan penyerangnya pada januari ini.
  10.  Lagenda kelab Newcastle, Alan Shearer menyatakan kekagumannya kepada Robin Van Persie dengan melabelkan kapten Arsenal itu akan menempatkannya dirinya dalam kalangan penyerang terhebat di EPL apabila dia bersara nanti dan dia juga menyatakan dia akan turut menumpang kegembiraan jika Van Persie dapat memecahkan rekod gol setahun yang masih dipegangnya pada ketika ini.
  11.  Andre Villas-Boas mengakui ia adalah sedikit memenatkan untuk cuba menyakinkan Didier Drogba supaya pemain memperbaharui kontraknya bersama kelab Stamford Bridge itu. Drogba yang akan tamat kontraknya pada musim ini diintai oleh kelab Anzhi dari Russia yang dikatakan sanggup menawarkan tawaran setinggi 10 juta pound untuk pemain itu dan kelab Shanghai Shenhua dari China yang baru sahaja mendapatkan Nicholas Anelka turut berminat untuk mendapatkan Drogba.
  12.  Harry Redknapp yakin tidak akan ada tawaran yang akan membuatkannya cair untuk melepaskan Gareth Bale dan Luka Modric daripada kelab Tottenham. Dia amat yakin yang pengerusi kelab akan terus mempertahankan dua tonggak kelab itu supaya mereka terus menabur bakti di White Hart Lane pada masa akan datang.
  13.  Cristiano Ronaldo telah membuat satu kejutan apabila beliau mengatakan ingin pulang ke England semula untuk bermain di Kelab Manchester City ataupun Manchester United.
  14.  Pengurus QPR Neil Warnock melancarkan bidaan untuk mendapatkan pemain Manchester City, Nigel de Jong secara pinjaman sehingga tamat musim ini. 
  15. Sir Alex Ferguson bersedia untuk membuat tawaran kepada pemain tengah Roma, Daniele de Rossi
Credit to Muadz Ubola Network

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...