Tabung Anak-Anak

Tabung Anak-Anak

Tuesday 27 December 2011

Penyamun lakon terbabit nahas

SERDANG: Melakukan lagak aksi terbabit dalam kemalangan jalan raya dan mengalami kecederaan. Itu taktik terbaru digunakan dua lelaki untuk menyamun mangsa mereka dalam kejadian di Bandar Puchong Jaya, di sini, semalam.
Kejadian kira-kira jam 3.30 pagi di depan sebuah restoran itu menyebabkan lelaki berkenaan kerugian sebanyak RM2,000 selepas wang tunai dan barangan berharga di rampas.

Mangsa, Wong Chu Woo, 20, berkata dia dalam perjalanan ke kereta dikejutkan dengan bunyi rempuhan kuat di hadapan restoran. Katanya, dia melihat dua lelaki berusia 20-an telentang dan mengerang kesakitan sebelum dia berlari untuk membantu. “Saya lihat dua lelaki itu menahan kesakitan dan meminta bantuan supaya mengangkat mereka. Sebaik saja saya memegang badan salah seorang daripada mereka, rakannya serta-merta mengeluarkan pisau dan diacukan ke dada.
“Saya terkejut melihat tindakan lelaki itu terus melepaskan dari pegangan. Mereka kemudian mengugut mahu mencederakan sekiranya tidak mahu menyerahkan barangan berharga dan wang tunai,” katanya, semalam.

Menurutnya, takut dengan ugutan itu, dia terus mengeluarkan barangan yang diminta.

Katanya, dua penyamun yang berpura-pura sakit itu terus melarikan diri selepas mendapat barangan berharga.

“Walaupun mengalami kerugian sebanyak RM2,000, tetapi saya bersyukur kerana tidak mengalami sebarang kecederaan,” katanya yang membuat laporan di Balai Polis Puchong sejurus kejadian.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Serdang, Superintendan Abd Razak Elias mengesahkan menerima laporan kejadian.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...