Tabung Anak-Anak

Tabung Anak-Anak

Monday 26 December 2011

Cerita menarik Yusry Abdul Halim dan Lisa Surihani




UMUM sudah mengetahui akan kisah percintaan dua artis sensasi Yusry Abdul Halim dan juga Lisa Surihani walaupun selama ini mereka dikatakan mengambil jalan selamat dengan tidak terlalu mendedahkan kepada pihak luar akan hubungan mesra yang terjalin.
Walaupun kedua-dua pihak sebelum ini lebih selesa untuk mendiamkan diri berhubung isu pernikahan mereka yang hangat diperkatakan, kini semuanya sudahpun dijelaskan secara terbuka.
Benarlah telahan ramai, duda kacak idaman Malaya itu akhirnya bakal ke pelaminan dengan si dara, pemanis dunia filem tempatan.
Dalam suatu majlis yang diadakan secara ringkas di sebuah hotel di Putrajaya pada 24 Disember lalu, pasangan yang ditemani ibu bapa Yusry dan juga ibu kepada Lisa telah membuat pengumuman secara rasmi berhubung tarikh pernikahan mereka yang sebelum ini menjadi teka-teki.
Pasangan itu telah memilih 23 Februari 2012 sebagai hari yang akan menyatukan mereka sebagai pasangan suami isteri. Majlis persandingan pula akan diadakan tiga hari selepas tarikh tersebut di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).
“Kami berdua mempunyai jadual penggambaran yang padat dan tidak menentu, apatah lagi pada bulan Januari nanti akan bermula penggambaran untuk filem Ular.
“Jadi tarikh yang dipilih iaitu 23 Februari adalah suatu tarikh dimana kami berdua tidak terikat dengan sebarang urusan lain.
“Kebetulan hari lahir Lisa juga jatuh pada angka 23,” katanya yang baru sahaja menamatkan penggambaran filem Vikingdom pada 20 Disember lalu.
Ketika ditanya mengapa sebelum ini mengambil langkah untuk berdiam diri atau bermain tarik tali dengan pihak media dan juga masyarakat berhubung pernikahan mereka, Yusry berkata, sebenarnya sebelum ini mereka juga masih belum mempunyai tarikh rasmi berhubung pernikahan ini.
“Tiada niat saya untuk bermain tarik tali dengan pihak media ataupun mengelirukan mana-mana pihak. Cuma ketika itu saya lebih fokus kepada penggambaran filem yang sedang dilakukan.
“Saya juga ingin berlaku adil kepada semua pihak agar tidak dikatakan memilih untuk bercerita kepada media tertentu sahaja berhubung pernikahan kami.
“Oleh sebab itulah, majlis hari ini diadakan. Tujuannya adalah untuk membuat pengumuman secara rasmi dan kami telah menjemput semua pihak media untuk hadir.
“Selain itu juga, saya lebih selesa membuat pengumuman secara rasmi seperti ini selepas mendapat persetujuan daripada kedua belah pihak, keluarga saya dan juga Lisa,” jelasnya.
Sehari sebelum membuat pengumuman tersebut, pihak keluarga Yusry telah berkunjung menemui keluarga Lisa dan menghantar cincin sebagai tanda mengikat perhubungan mereka.
“Keluarga saya telah menemui keluarga Lisa dan kami telah menghantar cincin sebagai tanda merisik,” katanya lanjut.
Walaubagaimanapun, pasangan itu tidak berhasrat untuk mengikat tali pertungan sebaliknya terus dengan perancangan untuk menjalankan upacara pernikahan yang akan bertempat di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Putrajaya.
Permulaan perkenalan
Tatkala ditanya bagaimana sebenarnya permulaan hubungan mereka, pasangan yang sememangnya mempunyai peminat daripada pelbagai lapisan masyarakat ini mengakui mereka sudah berkenalan lebih setahun sebelum ini melalui aplikasi BlackBerry Messenger (BBM).
Lisa yang lebih banyak mendiamkan diri semasa pengumuman itu dibuat berkata pada awal perkenalan, Yusry tidak pernah cuba untuk menggodanya, sebaliknya mereka lebih banyak berbual berhubung isu-isu semasa selain daripada industri hiburan.
“Semasa awal perkenalan, kami lebih banyak berbual dan berbincang mengenai topik-topik yang pelbagai dan bukannya fokus kepada hubungan antara kami.
“Melalui itu jugalah, hubungan antara Lisa dan Yusry menjadi lebih seronok dan rapat. Ini kerana kami dapat berkomunikasi dalam semua isu.
“Dengan itu jugalah kami mendapat tahu terdapat pelbagai persamaan antara kami yang lebih membantu merapatkan lagi hubungan kami berdua.
“Selepas hampir setahun berkomunikasi dengan cara itu, barulah hubungan kami menjadi lebih rapat dan serius.
“Pada awal perkenalan kami, ada juga Yusry mengajak Lisa keluar tetapi oleh kerana masih terlalu baru usia perkenalan kami, saya menolaknya secara baik,” katanya.
Sementara itu, Yusry pula berkata sebelum mereka mula berhubung melalui BBM, mereka hanya bertegur sapa apabila bertemu di majlis-majlis yang dihadiri kedua-duanya.
“Pada awalnya, saya melihat dia sebagai seorang artis yang tidak terlalu sosial dan sememangnya saya tertarik dengan cara dan penampilan yang dibawa olehnya.
“Tetapi pada ketika itu, komunikasi antara kami hanyalah dengan bertegur sapa sahaja dan tidak lebih daripada itu.
“Senang saya katakan, perhubungan antara kami berjalan secara natural dan lancar apatah lagi dengan sokongan yang diberikan oleh keluarga kedua-dua belah pihak,” ujarnya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...