Tabung Anak-Anak

Tabung Anak-Anak

Thursday 12 January 2012

Rakyat Malaysia mengalami kecelaruan jantina yang teruk

Ramai tidak ambil peduli masalah kecelaruan jantina


  •   Sikap segelintir masyarakat memandang ringan gejala kecelaruan jantina dipercayai antara faktor mengakibatkan masalah itu semakin berleluasa hingga segelintir individu terjebak dalam hubungan sejenis.
  • Keadaan itu dikhuatiri boleh menyebabkan institusi kekeluargaan semakin goyah selain
  • memupuk generasi masa depan yang tidak mampu memahami erti hubungan mahram mahupun perkahwinan.
 “Jika zaman dulu, tingkah laku sebegini dianggap sebagai suatu masalah keruntuhan akhlak yang serius dan penyakit kecelaruan minda, sebaliknya kini ia menjadi suatu perkara normal kerana tiada pihak memandang serius.
“Ditambah pula, terdapat segelintir kelab mewujudkan laman web tertentu semata-mata menunjukkan sokongan terhadap golongan terbabit.

gejala ini mampu diatasi dengan beberapa cara penyelesaian dengan ia lebih berkesan apabila menerima sokongan pelbagai lapisan masyarakat.

  • golongan itu seharusnya digalakkan bertemu pakar psikologi atau psikiatri.

“Bukan mudah mengubah minda golongan ini, oleh itu setiap keluarga seharusnya bersabar dan tidak berputus asa memberi sokongan bagi membolehkan mereka menjalani gaya hidup sihat secara berperingkat,”

  • setiap ibu bapa tidak seharusnya hilang keyakinan terhadap anak masing-masing memandangkan peranan mereka amat penting bagi memastikan golongan ini kembali ke pangkal jalan.
Maksiat / gejala sosial seolah- olah rakyat menerimanya secara tidak sedar. Jika diperhatikan disekeliling bertambah kes diorang berpasangan secara terbuka tanpa ader perasaaan sikap malu dan segan dan masyarakat ader yang kenal namun tindakan dari undang- undang langsung tidak diambil.
Jika ia terus dibiarkan tanpa ader hukuman pasti akan mewujudkan suasana yang penuh maksiat dalam masyarakat kita...... 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...