Tabung Anak-Anak

Tabung Anak-Anak

Saturday 28 January 2012

Mana ader free lagi

Parkir di HKL bakal dicaj

KUALA LUMPUR: Pelawat Hospital Kuala Lumpur (HKL) bakal dikenakan bayaran bagi tempat letak kereta selepas tender syarikat pengurusan baru dikeluarkan dalam tempoh terdekat.
Sebelum ini, pelawat tidak perlu membuat bayaran untuk meletak kereta di hospital terbabit sejak HKL mengumumkan parkir percuma pada 16 Disember lalu.

Pengarah HKL, Datuk Dr Zaininah Mohd Zain, berkata bayaran akan dikenakan ketika pelawat meletak kereta di HKL selepas Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengeluarkan tender nanti.
“HKL mengenakan bayaran letak kereta untuk pelawat sejak dulu. Bagaimanapun, tarikh pelaksanaan bayaran bermula belum diketahui kerana diuruskan KKM,” katanya.

Sementara itu, Ng Kian Chai, 58, berkata pengecualian sementara bayaran parkir ketika ini banyak meringankan bebanannya kerana perlu menjaga anak perempuan, Tian Shan, 24, yang mendapatkan rawatan di hospital terbabit sejak Oktober lalu.

Menurutnya, dia pernah membayar RM20 untuk meletak keretanya di hospital terbabit ketika meluangkan masa sehari menjaga anaknya di wad.

Sebelum ini, pelawat perlu membayar RM1 untuk tiga jam pertama atau sebahagiannya dengan bayaran maksima RM10 sehari untuk jam 6 pagi hingga 12 tengah malam.

Manakala pelawat perlu membuat pembayaran RM2 untuk masuk sekali sekiranya meletak kereta di HKL di antara jam 12 tengah malam hingga 6 pagi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...