Tabung Anak-Anak

Tabung Anak-Anak

Monday 16 January 2012

Iskandar Malaysia tidak terjejas krisis kewangan



NUR Jazlan Mohamed (empat, kanan) bersama penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia menunjukkan baucar RM500 di Kompleks Tan Sri Mohamed Rahmat, Johor Bahru, Johor, semalam.


JOHOR BAHRU 15 Jan. - Pembangunan di Iskandar Malaysia tidak akan terjejas, sebaliknya terus menerima pertambahan pelaburan meskipun dunia kini dilanda krisis kewangan serius.
Pengerusi UDA Holdings Berhad, Datuk Nur Jazlan Mohamed berkata, Iskandar Malaysia akan terus berkembang pesat kerana kemajuan wilayah itu turut dibantu jiran terdekatnya iaitu Singapura.
"Singapura turut terlibat dalam pembangunan Iskandar Malaysia dan mereka mempunyai objektif yang sama iaitu untuk melihat kejayaan pembangunan wilayah berkenaan.
"Kejayaan Iskandar Malaysia secara tidak langsung akan memastikan keselamatan ekonomi Singapura. Jika terdapat kemakmuran ekonomi di selatan Johor, maka ekonomi mereka juga akan terus berkembang," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyempurnakan Majlis Penyampaian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) di Kompleks Tan Sri Mohamed Rahmat, di sini hari ini.
Pada majlis itu, seramai 200 orang yang berkelayakan daripada jumlah keseluruhan iaitu 2,794 orang menerima bantuan berkenaan manakala selebihnya akan menerima bantuan secara berperingkat.
Nur Jazlan yang juga Ahli Parlimen Pulai berkata, kos untuk menjalankan perniagaan di Singapura adalah sangat tinggi dan kebanyakan ahli perniagaan mereka lebih berminat menjalankan perniagaan di sini ekoran kosnya lebih rendah.
Beliau berkata, kos pembelian hartanah di republik itu adalah tiga hingga empat kali ganda lebih tinggi berbanding di negara ini.
"Jika mereka berpindah ke sini, peluang pekerjaan bagi rakyat kita akan bertambah dan mereka tidak perlu lagi berulang-alik ke Singapura untuk bekerja di sana," katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...