"Jika benar Najib ikhlas dan jujur ketika memperkatakan sebelum ini bahawa Malaysia adalah sebuah negara yang mengamalkan demokrasi terbaik di dunia, jadi, kita nak tahu huraiannya,"

  • PR juga ingin mendengar penjelasan atau jaminan Najib mengenai amalan demokrasi itu dengan memastikan pilihan raya umum akan datang bersih, dan adil tanpa sebarang penipuan sama sekali.

"Najib kena pastikan media Malaysia tidak menjadi seperti media di Mesir pada zaman Hosni Mubarak dengan memberi ruang yang cukup kepada pembangkang.

"Kerajaan juga mesti memastikan institusi pemerintahan seperti badan kehakiman, badan penguatkuasaan, polis, pecegahan rasuah dan jentera kerajaan lain telus dan profesional ketika menjalankan tugas,"

Sumber :sinar harian



  • PM sepatutnya menyahut cabaran anwar untuk mematikan  hujah anwar yang PM kita takut berdebat dengannya. Isu ini sebenarnya memberi kemenangan moral kepada anwar Ibrahim. 

  • Tapi jika diperhalusi tuduhan PR ini, berapa ramai sebenarnya yang tidak percaya seperti mana pandangan pembangkang. Berapa ramai sebenarnya yang menyokong pembangkang ini? 

  • Memang diakui yang ramai melayu masih lagi bersama dengan umno namun pengundi atas pagar yang bakal menentukan siapa kah yang sebenarnya yang layak untuk memerintah malaysia nanti...

  • PR harus bekerja lagi kuat untuk memenangi PRU akan datang. segala isu yang ader sekarang masih lagi gagal untuk menarik minat pengundi atas pagar sebenarnya namun pembebasan Anwar dalam kes meliwat saifol adakah bakal memihak kepada PR nanti ?