• SEREMBAN – Dua minggu selepas digigit seekor anjing jenis Rottweiler, seorang wanita di Taman Bunga Raya, Mantin di sini, akhirnya menghembuskan nafas terakhir, kelmarin.
  •   pada 29 Disember lalu, kira-kira jam 10 malam, mangsa dan anaknya, V. Letchumi, 23, dalam perjalanan pulang ke rumah mereka selepas menziarahi ahli keluarganya yang tinggal di taman perumahan sama.

“Ketika dalam perjalanan, tiba-tiba seekor anjing Rottweiler menyalak lalu mengejar mangsa yang sedang menaiki motosikal.

“Akibat panik, mangsa gagal mengawal motosikalnya menyebabkannya dia terjatuh, lalu anjing terbabit menyerang dan menggigit mangsa dan anaknya,”


Katanya, mangsa yang cedera parah di kaki kemudiannya berjaya diselamatkan ahli keluarga dan menghantarnya ke hospital.

sumber : sinar harian


Kes anjing yang dilepaskan sesuka hati banyak kali kita dengar namun kes- kes terpencil ini jika terkena kepada diri kita perit gak rasanya. saya dapat bayangkan keliaran dan keganasan serta kebesaran anjing - anjing ini. paling tidak pun ia pasti menjadi suatu ketakutan dan fobia jika terkena gigitannya.
... Jika sudah membawa kepada kematian maka kes ini adalah kes ini secara automatik menjadi kes besar.
kenapa tidak dikurung saja ? demi menjaga keselamatan pemelihara, ia juga menjadi ancaman kepada orang ramai jika ia berkeliaran tanpa pengawasan....