Tabung Anak-Anak

Tabung Anak-Anak

Thursday 12 January 2012

KADIR SHEIKH FADZIL KELUAR UMNO/KENA PECAT?

Zaid Ibrahim dipecat dari Umno suatu ketika dahulu kerana menghadiri program PKR. Hanya kerana itu Zaid dipecat dan tidak diampunkan oleh Umno. Lantas selepas itu Zaid menyertai PKR dan mengasaskan partinya sendiri KITA selepas beliau keluar dari PKR.

Isnin lepas bekas Ahli Majlis Tertinggi Umno dan Menteri Kabinet BN tanpa segan silu hadir bersama-sama Anwar di Kompleks Mahkamah Jalan Duta bagi memberikan sokongan kepada Anwar. Bukan itu sahaja Kadir juga berkata Anwar adalah pemimpin hebat dan mampu menjadi PM yang hebat.

Beliau hadir ke rumah Anwar dan menemani mantan timbalan perdana menteri itu ke mahkamah pada hari keputusan diumumkan.

Tindakan Kadir ini juga boleh dilihat sebagai isyarat jelas beliau tidak bersama Najib. Jika Datuk Zaid Ibrahim pada satu ketika dahulu dipecat dari Umno kerana hadir di kongres PKR, apa pula tindakan yang bakal dikenakan terhadap Kadir yang juga merupakan timbalan presiden AMANAH – di bawah pimpinan Ku Li.

Setidak-tidaknya, penyokong Kadir akan mengikut jejak langkah beliau untuk memberikan sokongan kepada Anwar Ibrahim. Ini merupakan satu kerugian politik kepada Najib Razak.


Mungkinkah Kadir yang kini menjadi Bendahari Umno Bahagian Kulim Bandar Baru juga akan dipecat dari Umno sebagaimana Zaid dipecat. Kalau mengambil kes Zaid sebagai rujukan, sudah tentu Kadir dipecat oleh Umno. Kita tunggu adakah Umno berani memecat Kadir??????

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...