Vokalis kumpulan Wings, Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman sering kali dikaitkan dengan isu pergaduhan. Terbaru, penyanyi ini dikhabarkan bergaduh di sebuah kelab di Pulau Langkawi.
 
Akhbar Sinar Harian berjaya mendapat kenyataan Awie berhubung perkara ini ketika sidang media Konsert Awie & Ella di Istana Budaya baru-baru ini. 
 
Mengaku terlibat dalam pergaduhan yang dinyatakan, Awie bagaimanapun menafikan pergaduhan yang berlaku sangat teruk sehingga menyebabkan terdapat kesan lebam pada tubuhnya.
 
Pergaduhan dikatakan tercetus apabila beberapa pengunjung di situ ingin merakamkan gambarnya di kelab. Bagaimanapun, Awie menolak permintaan mereka secara baik dan memberitahu mereka boleh mengambil gambarnya di luar kelab. Namun permintaannya tidak diendahkan hingga menyebabkan dia hilang sabar.
 
Difahamkan sebaik keluar daripada kelab, hampir 30 orang kampung menunggu untuk menyerang Awie dan rakan-rakan dengan membawa cangkul serta bertindak memecahkan cermin kereta sewanya.
 
Menurut penyanyi berusia 43 tahun ini, pergaduhan tersebut segera dileraikan apabila pihak polis datang ke tempat kejadian. Namun kedua-dua pihak tidak membuat sebarang laporan polis berhubung kejadian yang berlaku.
 
Kurang senang apabila dilabel sebagai kaki pukul, Awie menegaskan tindakannya selama ini adalah lebih kepada untuk melindungi diri.