Tabung Anak-Anak

Tabung Anak-Anak

Friday 16 December 2011

Umno...apa dah jadi ni ?

Mukriz harap kekal di Jerlun dalam PRU
Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir berharap beliau akan kekal bertanding di kawasan Parlimen Jerlun jika terpilih sebagai calon pada pilihan raya umum akan datang.

Bagaimanapun, Mukhriz yang juga timbalan pengerusi badan perhubungan Umno Kedah, berkata beliau akur jika pucuk pimpinan parti membuat keputusan untuk meletakkannya bertanding di kawasan lain.

"Saya akan mengikut apa sahaja keputusan nanti," katanya kepada pemberita pada Program Kayuhan Mesra Rakyat 1Malaysia anjuran MCA Bahagian Jerlun dekat Jitra hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas spekulasi bahawa beliau mungkin dicalonkan di Langkawi bagi menyambung legasi bapanya, bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, yang sangat sinonim dengan usaha membangunkan pulau peranginan itu.

Mukhriz, yang menang kerusi Parlimen Jerlun pada pilihan raya umum lepas, berkata beliau merasakan tidak ada sebab beliau perlu berpindah ke kawasan lain.

"Sebelum membuat sesuatu keputusan, semua perkara perlu diambil kira kerana ini adalah soal mesti menang.

"Jika saya dicalonkan di kawasan lain, apa yang akan berlaku di Jerlun. Pada PRU ke-12, kita menang empat kerusi (daripada 15 kerusi Parlimen di Kedah). Jadi untuk PRU akan datang tak tentu lagi kita boleh menang lebih daripada itu," katanya.

Mukhriz berkata pucuk pimpinan mempunyai pilihan daripada segi siapa calon yang sesuai untuk dicalonkan di satu-satu kawasan.

- Bernama

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...