Tabung Anak-Anak

Tabung Anak-Anak

Saturday 17 December 2011

Tips main badminton - Rally

 Sebenarnya aku juga amat minat dengan permainan badminton. Dalam seminggu leh dikatakan 4,5 kali gak la aku main. Itu pun aku main single . Macam double ni aku xsuka sangat main kerana mungkin xsesuai dengn diri aku. Tiap kali aku main badminton memang aku pasang strategi  untuk mengalahkan pihak lawan. Bagi aku kalau kalah main sekalipun biarlah beri tentangan yang sengit agar puas hati dan aku tak suka main seperti diperbudak- budakan / diperbodohkan oleh pihak lawan. Kebiasaan aku main jenis mainan secara rally kerana aku tidak suka mempertaruhkan nasib aku kerana permainan secara rally adalah cara yang paling selamat cuma memerlukan sedikit stamina. Jika anda jenis yang cepat letih , tidak mempunyai tahap sabar yang tinggi saya cadangkan anda bermain secara agresif agar dapat mempunyai peluang untuk menang yang cerah itupun jika anda melakukan smash dengan amat kuat iaitu kelajuan 270 km sejam . Jika tak dapat melakukan mungkin anda akan cepat letih jika dapat diangkat shuttle oleh pihak lawan. smash amat memerlukan tenaga yang cukup banyak .
 .

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...