Tabung Anak-Anak

Tabung Anak-Anak

Monday 19 December 2011

Anak berkhalwat, ibu subahat


KINARUT: Tindakan seorang lelaki cuba melarikan diri melalui pintu belakang selepas memadu kasih bersama teman wanitanya gagal apabila ditahan penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah (JHEAINS), yang menyerbu rumah ibu gadis berkenaan dalam operasi khas di Taman Limau Limauan, di sini, awal pagi semalam.
Malah, dalam serbuan jam 1 pagi itu, tindakan pasangan berusia 22 dan 21 tahun berkenaan seolah-olah mendapat ‘restu’ ibu gadis terbabit yang cuba menafikan kehadiran teman lelaki anak gadisnya selain memarahi anggota penguat kuasa.

Lebih mengejutkan, gadis itu dipercayai sudah bertunang tetapi sering membawa pulang ‘kekasih gelapnya’ untuk memadu kasih tanpa ditegah ibunya yang turut berada di rumah sama.
Terdahulu, berdasarkan maklumat, sepasukan penguat kuasa JHEAINS bergegas ke rumah berkenaan lalu mengetuk pintu beberapa kali dan dibuka seorang wanita berusia 41 tahun dengan berpakaian lengkap.

Sebaik memperkenalkan diri sebagai penguat kuasa JHEAINS dan meminta izin melakukan pemeriksaan, wanita itu menegaskan hanya tinggal bersama anaknya.

Curiga dengan jawapan itu, penguat kuasa JHEAINS terus melakukan pemeriksaan, namun tidak menemui lelaki dimaksudkan.

Oleh kerana tidak menemui suspek, wanita berkenaan naik berang dan menegur JHEAINS kerana tetap mahu melakukan pemeriksaan.

Namun, secara tiba-tiba, seorang lelaki didapati cuba melarikan diri melalui pintu belakang, tetapi dicekup.
Penolong Ketua Penguat Kuasa Agama JHEAINS, Khamis Jamil berkata, selepas 10 minit berada di dalam rumah berkenaan, pihaknya melihat kelibat seorang lelaki cuba melarikan diri melalui pintu belakang.

“Ketika mahu beredar, dua anggota di belakang rumah menahan seorang lelaki yang cuba melarikan diri melalui pintu belakang.

“Ketika disoal, perempuan ini memaklumkan lelaki terbabit adalah anak angkatnya yang juga rakan anak perempuannya menumpang tidur di rumahnya,” katanya.

Khamis berkata, siasatan awal mendapati lelaki berkenaan tidak mempunyai sebarang pertalian dengan keluarga berkenaan lalu mereka dibawa ke Balai Polis Kinarut untuk membuat laporan.

“Hasil pemantauan kami selama lebih dua minggu mendapati lelaki ini sering mengunjungi rumah terbabit untuk bersama anak wanita berkenaan.

“Siasatan juga mendapati ibu gadis berkenaan adalah ibu tunggal,” katanya.

Khamis berkata, pasangan itu ditahan mengikut Seksyen 84 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Negeri Sabah kerana berkhalwat, manakala ibunya bakal didakwa kerana bersubahat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...