Tabung Anak-Anak

Tabung Anak-Anak

Friday 16 December 2011

Undian panas


pix_gal0
Arsenal, Chelsea akan 'layan' dua kelab Serie A

PARIS: Dua kelab England yang masih bersaing dalam Liga Juara-Juara, Chelsea dan Arsenal, kedua-duanya diundi bertemu wakil Itali, manakala juara bertahan, Barcelona bakal berdepan kelab Jerman, Bayer Leverkusen untuk pusingan kalah mati, Februari dan Mac depan.
Chelsea bakal menentang Napoli manakala Arsenal bertemu juara Serie A, AC Milan dengan kedua-dua aksi pertama dijadual di tempat lawan.
Napoli pasti tidak boleh dipandang mudah oleh Chelsea kerana kelab Itali itu layak selepas mengetepikan Manchester City pada saingan peringkat kumpulan manakala bagi Arsenal, ia adalah pertembungan ulangan dengan Milan di peringkat sama pada musim 2007/08.

Pada perlawanan itu, Arsenal menang menerusi agregat 2-0 hasil jaringan lewat Cesc Fabregas dan Emmanuel Adebayor pada aksi kedua di San Siro.

“Ia pasti dua perlawanan yang hebat. Secara jujur, memang kalau boleh kami mahu diundi bertemu pasukan lain. Tapi jangan lupa, sejarah kami bertemu Milan cukup baik,” kata setiausaha Arsenal, David Miles.

Lima lagi perlawanan pusingan kalah mati bakal menyaksikan Real Madrid bertemu CSKA Moscow, Bayern Munich bertemu Basel, Marseille bertemu Inter Milan, Benfica bertemu Zenit St Petersburg manakala Lyon bertemu APOEL Nicosia.
Sementara itu, undian pusingan kalah mati Liga Europa pula menyaksikan dua kelab England yang tersingkir dari Liga Juara-Juara, Manchester United dan City masing-masing dijadual bertemu Ajax dan Porto manakala Stoke berdepan Valencia, Februari depan. - AFP

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...